advertentieDirect je (sloop)auto verkopen?
Gratis ophalen in NL & BE!
Wij zijn nu bereikbaar!
06 299 666 24 RDW Erkend
search
advertentie
(Sloop)auto verkopen?
Wij zijn bereikbaar!
06 299 666 24

(Sloop)auto verkopen (Sloop)auto verkopen

Autosloperij.nl's eigen (sloop)auto ophaaldienst: altijd een vergoeding & gratis ophalen. Helemaal vrijblijvend!


    Direct telefonisch
    contact (24/7)?
    06 299 666 24

    Auto onderdelen kopen Auto onderdelen kopen

    Sloop-, gebruikte en tweedehands auto onderdelen? Vrijblijvend offertes aanvragen via de Onderdelenlijn!

      Laatste aanvragen
      • 11 min geleden
        Renault Clio
      • 2 uur geleden
        Citroen Ds5
      • 2 uur geleden
        Seat Ateca
      • 3 uur geleden
        Hyundai Kona
      • 7 uur geleden
        Seat Altea Xl
      Aangeboden in samenwerking met
      onderdelenlijn.nl
      Kies voor een sloop die bij u past!

      Oliedrukschakelaaar

      Het komt bijna iedereen wel bekend voor; je bent aan het rijden en plotseling schiet het olielampje aan. Je schrikt denkt aan wat de monteur heeft gezegd: ‘zodra het olielampje aangaat, direct stoppen met rijden en de olie bijvullen zodra het kan!’ En dus rij je een parkeerplaats op en wacht je tot de motor wat afgekoeld is. Daarna vul je de olie bij en kun je weer rustig op weg. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk als het lampje in het dashboard aan gaat? Een korte uitleg.

      Hoe werkt een oliedrukschakelaar?

      Een oliedrukschakelaar houdt kort gezegd in de gaten of er voldoende olie in de motor aanwezig is. De schakelaar (ofwel sensor) is gesloten wanneer de motor niet draait, maar wanneer de motor loopt zal er oliedruk in de motor ontstaan waardoor de sensor ingedrukt wordt en de schakelaar opent. Hierdoor blijft het olielampje in je dashboard uit. Zodra er te weinig olie in de motor zit, zal er niet voldoende oliedruk ontstaan waardoor de schakelaar niet opent. Hierdoor zal het lampje in je dashboard aangaan en ben je genoodzaakt zo snel mogelijk de olie bij te vullen.

      Wanneer is de oliedrukschakelaar stuk?

      Wanneer je, nadat je olielampje aan is gegaan, netjes de olie hebt bijgevuld, maar het lampje blijft aan, of gaat tijdelijk uit en later toch weer aan, kan het zijn dat de schakelaar zelf kapot is. In dit geval kan het verstandig zijn te overleggen met een monteur en te controleren wat er precies stuk is.

      Aanschaf van een tweedehands of gebruikte oliedrukschakelaar

      Wanneer de oliedrukschakelaar inderdaad stuk is en vervangen moet worden, kan het lonen om eens rond te vragen bij een sloperij. Vaak worden daar onderdelen uit auto’s gehaald die niet van prima kwaliteit zijn en deze worden opnieuw gebruikt. Dit scheelt enorm in de kosten ten opzichte van een nieuwe schakelaar en het kan net zo goed nog lang mee gaan.

      Op Autosloperij.nl vindt u informatie over alles wat met de autosloperij of autosloop te maken heeft. Bijvoorbeeld informatie over het verkopen van uw sloopauto, informatie over het demonteren van een sloopauto, informatie over schadeauto’s, kapotte auto’s en tweedehandsauto’s, informatie over autosloperijen, autodemontagebedrijven en autoslopen en informatie over gebruikte en tweedehands auto onderdelen. Het onderwerp van deze blog is "Oliedrukschakelaaar".

        • Wij kopen iedere sloop-, schade- of tweedehands auto!

        • Bij ons ontvangt u ALTIJD een eerlijke vergoeding!

        • Altijd gratis opgehaald, direct geld & RDW vrijwaring!

        Laat uw gegevens achter

        Direct contact? Bel:
        06 299 666 24


          Vraag kosteloos een offerte aan

          Bent u opzoek naar een onderdeel? Vraag dan kosteloos een offerte op bij verschillende aanbieders. U kunt bij ons terecht voor nieuwe, maar ook voor sloop onderdelen, gebruikte onderdelen en tweedehands onderdelen!

           

           

          Aangeboden in samenwerking met:

          onderdelenlijn.nl